Fet amb bastidor. Anem a costura

Fet amb bastidor. Anem a costura

L’any passat era Fet a mà i enguany és Fet amb bastidor. En col·laboració amb l’Associació de Dones Masoveres hem preparat per a les Festes Majors del Mas de Barberans una exposició que mostrarà diverses peces de roba brodades amb bastidor. S’hi exposaran autèntiques filigranes fetes amb fils de brodar amb onze tipus de punts diferents: punt artístic, punt d’espiga, cordonet, cordonet fals, areneta, topets plens, topets buits, filtiré, brodat ple, pespunt, nuguets, ullets...  Totes cedides per veïnes de la localitat.

Són hores i hores de feina impreses a la roba de forma minuciosa de diferents anys i èpoques. Per tal que llueixin com es mereixen l’escenògrafa Maria Pons ha pensat una escenografia que lliga el bastidor de cosir amb els bastidors que sustenten els escenaris del teatre, allò que no es veu. “Un espai deliberadament desendreçat”, apunta Pons. Per fer-ho utilitzarà els típics cavallets de les taules, els donarà diferents alçades i hi subjectarà llistons de fusta per poder-hi penjar les robes. Tot disposat com en rogle, en record dels temps de costura, per poder-hi circular per dins.

Fet amb Bastidor s’inaugurarà el proper 22 d’abril a la sala polivalent del Centre de Desenvolupament Local. Museu de la Pauma del Mas de Barberans. I es podrà visitar fins a l'1 de maig. És una exposició que ajuda a enfortir els vincles entre el Museu de la Pauma i els veïns i veïnes de Mas de Barberans.