Del Museu a l'art rupestre

Del Museu a l'art rupestre

El Centre de Desenvolupament Rural. Museu de la Pauma del Mas de Barberans ha incorporat un atractiu patrimonial molt important: les pintures rupestres del Cocó de la Gralla. Es tracta d’un conjunt de 69 figures d’estil llevantí o naturalista. Des del Museu s’hi han programat una sèrie de visites guiades amb reserva prèvia  una vegada al mes.

Situat dins el Parc Natural dels Ports, el conjunt pictòric del Cocó de la Gralla té una antiguitat d'aproximadament 8.000 anys i es va pintar dins del període epipaleolític en una balma de poca profunditat i de fàcil accés. Les pintures representen dues fileres d’arquers a la carrera cap a l’esquerra, de dues mides diferents; diversos animals i petjades. Tot plegat configura una possible escena de cacera o ritual. Es tracta d’un conjunt excepcional, on també s’observa un personatge particular d’aparença mitològica i sobrenatural, amb un gran cap de forma el·lipsoïdal.

Descobertes fa uns catorze anys, després de protegir-les i documentar-les  adequadament, ara es posen a l’abast dels visitants. Així el Museu de la Pauma, ha programat visites guiades per als dies 1 d’abril, 6 de maig, 3 de juny i 7 d’octubre a les 11 del matí; i els dies i 30 de juny, 4 d’agost, 1 de setembre a les 5 de la tarda.  A més a més el Museu, que  des de fa temps també actua com a punt d’informació del Parc Natural dels Ports, estudia també integrar-lo dins el seu discurs museístic i dedicarà un espai dins la Sala Polivalent del Museu per explicar les característiques d’aquesta troballa.

La reserva per les visites guiades s’ha de fer enviant un correu electrònic a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it o trucant al 977 053 778. El preu és de 5 euros per adults i 3 euros per a xiquets i xiquetes de 6 a 12 anys i jubilats. Gratuït per als menors de 5 anys. Es faran grups d’un màxim de 20 persones.