Cinema, turisme i trofeus de pauma

Cinema, turisme i trofeus de pauma

Una oliva feta amb pauma del Mas de Barberans i amb una base de fusta d’olivera, aquest és el trofeu que s’emporten les pel·lícules guanyadores de terres Catalunya - INTERNATIONAL ECO & TOURISM FILM, el festival de cinema turístic de les Terres de l’Ebre. El prototip del trofeu és obra de la dissenyadora ebrenca Anna Reverter que el va crear en col·laboració amb les artesanes del Centre de Desenvolupament Rural Museu de la Pauma del Mas de Barberans arran d’un taller de creació de producte R+D, organitzat pel mateix museu.

En base a aquest disseny són les artesanes d'Artpauma, el fuster de la Sénia Manel Serra, el ferrer Josep Maria Costes i el gravador Pere Ferré, els encarregats d’elaborar els trofeus del festival. Per a l’edició d’enguany,  que es va celebrar a principis d’aquest mes de maig, van confeccionar 38 trofeus, dos dels quals d’una mida més gran que la resta ja que corresponen a les pel·lícules premiades amb els guardons més importants: el Gran Premi del Festival i el Premi Terres de l’Ebre al millor film.

La segona edició del terres Catalunya comptat amb la participació d’un centenar de films provinents de divuit països diferents i això ens ajuda a fer que la pauma sigui una mica més internacional.