Pauma a la Setmana d’Artesania de Catalunya

Pauma a la Setmana d’Artesania de Catalunya

Enguany estarem presents a la setena edició de la Setmana d’Artesania de Catalunya, que se celebrarà de l’11 al 17 de juny amb activitats arreu del territori. Concretament, les artesanes del Museu oferiran un taller d’artesania tradicional amb pauma per ensenyar com es confeccionen uns estalvis, una peça útil per a la vida quotidiana, relativament senzilla d’elaborar i a través de la qual els profans en la matèria poden fer-se una idea molt aproximada de com es trena i es treballa la pauma.

L’objectiu de la Setmana d’Artesania, organitzada pel Consorci d’Artesania, Comerç i Moda de Catalunya, és sensibilitzar la societat de la importància de l’artesania i dels seus valors culturals, econòmics, patrimonials i socials. Per això s’hi organitzen tot tipus d’activitats de promoció, coneixement i difusió de l’artesania catalana arreu del territori, entre conferències, taules rodones, debats, masterclass, tallers, demostracions d’ofici, visites guiades, presentacions, exposicions, jornades de portes obertes o fires. L’any passat es van fer 120 accions per a professionals i públic en general.