El Museu de la Pauma per la recerca etnològica 2018-07-16T09:41:04+00:00

El Centre de Desenvolupament Rural Museu de la Pauma del Mas de Barberans ha signat recentment un conveni amb el Departament de Cultura per l’impuls de la recerca, la conservació i la difusió del patrimoni etnològic de Catalunya. En total, van ser 24 les entitats d’arreu dels Països Catalans les que van firmar aquest document en un acte que va tenir lloc el passat mes de juny al Departament de Cultura de la Generalitat, i que va estar presidit per la consellera Laura Borràs. En representació del Museu de la Pauma va assistir l’alcalde del Mas de Barberans, Josep Maria Lleixà. Es tracta d'un conveni que té una durada de tres anys, del 2018 al 2020, i les entitats hi participen a través  de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial.

L'objectiu és la preservació del patrimoni etnològic de Catalunya a partir de la recerca, la conservació i la difusió. Concretament, en l’apartat de difusió, les entitats aportaran, entre altres, continguts al bloc etnologia.cat que coordina la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural. Aquest conveni té com antecedent un conveni de col·laboració signat  l’octubre de 2012 amb 13 entitats col·laboradores, una xifra que ha augmentat fins a les 24 actuals, totes elles dedicades a la recerca, restitució i difusió dels elements culturals que formen el patrimoni etnològic català a partir de la seva proximitat amb el territori.