Tradició i algues al Fibres Campus

Tradició i algues al Fibres Campus

El Fibres Campus, el campus de cultura popular del Mas de Barberans, és un espai de trobada entre el saber fer tradicional i la innovació. En aquesta cinquena edició, a banda del taller d’intervenció artística de l’espai, es desenvoluparan durant tres dies quatre tallers a càrrec d’artesans de renom internacional. És una oportunitat única per conèixer com es treballen les fibres vegetals a d’altres països, així com també per descobrir nous materials.

Com tots els anys, ha estat tot un èxit de convocatòria i compta amb una vintena d’inscrits que són les places màximes dels tallers.  El dilluns, 30 de juliol i el dimarts 31, tindrem un monogràfic de cistelleria francesa amb vímet, a càrrec de les artesanes Valerie Lavaure  i Emilie Rouillon. Es pot triar entre fer una cistella ovalada o una de rodona.

El dia 1 d’agost hi haurà un taller impartit per l’artesana belga Lieve Lieckens que ensenyarà a elaborar amb vímet contenidors per a la llar on poder guardar alls, cebes o altres productes. I un altre a càrrec d’Idoia Cuesta que farà servir com a matèria prima una corda d’algues que es comercialitza amb el nom de weawing sea grass, i que en realitat és una herba marina que es coneix amb el nom de Zoostera marina. L’artesana explicarà les particularitats d’aquest material i ensenyarà la tècnica de la cistelleria per tal de confeccionar una bossa.