Clavell 52, 43514 Mas de Barberans (Tarragona)
(+34) 977 053 778
info@cdrmuseudelapauma.cat

L’èxit dels tallers “A llatar”

Èxit de participació als tallers d’A llatar des que es van posar en marxa el gener de 2020. Durant aquests dos anys de trajectòria i amb la pandèmia pel mig s’han realitzat vint tallers i hi han participat un total de 175 persones, tot i que les inscripcions han estat superiors. Unes xifres que des del Museu es valoren molt positivament. A llatar és una activitat fixa dins la programació del Museu de la Pauma que es va impulsar amb el doble objectiu d’apropar el Museu al públic del territori i a l’hora ajudar a la transmissió de l’ofici de la pauma.

Pel que fa al perfil, les persones participants en aquests tallers són majoritàriament del Montsià i del Baix Ebre, però també n’hi trobem d’altres comarques catalanes com el Barcelonès, el Baix Penedès, el Baix Camp, Osona i les Garrigues; de la comarca castellonenca de la Plana Alta, de la veïna Matarranya i alguns estrangers que tenen la segona residència al territori. Alguns s’han inscrit a només un taller i han après la tècnica de trenar el margalló i fer la llata, d’altres han optat per anar una mica més enllà i han acabat creant peces de major o menor complexitat que s’han emportat a casa. Entre aquestes peces hi ha una mica de tot: porta-testos, algun cistell, cabassos per posar-hi coses, alguna escultura i fins i tot un espill.

Els tallers d’A llatar es fan els divendres de 16:00 a 19:00 hores i costen cinc euros. Aquest 2021 es va ampliar l’oferta passant d’un a dos divendres al mes, el primer i l’últim. I per aquest 2022 també s’ampliaran les possibilitats d’inscripció. Fins ara, una mateixa persona es podia inscriure a un màxim de 6 tallers a l’any i ara ho podrà fer a 8.

Per una altra banda, cal assenyalar que a part d’impartir els tallers d’A llatar, les artesanes del Museu també duen a terme altres activitats al centre de desenvolupament rural del Mas. Així per exemple els dimarts al matí ofereixen demostracions de pauma als visitants del Museu.

2021-12-15T12:54:23+00:00