Barba de Pare Noel i lletres a ‘No tot és pauma’

Aquest curs 2020-21 continua No tot és pauma, un projecte impulsat pel Museu de la Pauma per a l’escola Teresa Subirats del Mas de Barberans, ideat per Maria Pons i que realitzen les artesanes d’Art Pauma. En aquesta ocasió, No tot és pauma s’apropa, encara més, a l’imaginari de l’alumnat i treballa elements molt vinculats al seu univers. Així els objectes que els xiquets i xiquetes de primària de l’escola del Mas han dut a terme durant aquest curs en el marc d’aquest projecte, són una barba de Pare Noel, feta amb esporgins de pauma i tires de roba blanca, i un senyal amb el nom per a l’habitació que alterna els brins i esporgins de pauma  amb vetes de roba de diferents colors. Queda pendent un tercer taller per elaborar una joguina.

Cada taller, de dues hores de durada, proposa dues variables per a cada element, una de més senzilla per als alumnes de primer a tercer de primària i una de més complexa per als alumnes de quart a sisè. Així, en el cas del senyal per a l’habitació, amb el nom de cada xiquet i xiqueta, els de primer a tercer han fet servir per a les lletres vetes de roba i per al suport brins i esporgins de pauma; mentre que els de quart a sisè han fet les lletres amb brins de pauma i el fons del cartell amb vetes de roba de colors.

El projecte No tot es pauma va començar el curs 2018-2019 i fins ara s’han dut a terme diferents objectes com ara un àngel, una bola nadalenca o una titella, per citar-ne alguns exemples. L’objectiu d’aquest projecte és transmetre el coneixement artesanal i els valors de sostenibilitat i de respecte a l’entorn a les noves generacions de masovers i masoveres, així com també donar a conèixer les possibilitats plàstiques i artístiques de la pauma i dels materials naturals que es troben a l’entorn de Mas de Barberans.

2021-03-25T20:12:00+00:00