Tradició i innovació al Fibres Campus

La fusta del castanyer, el vímet i l’escorça de vímet seran els materials protagonistes de la setena edició del Fibres Campus, una activitat organitzada pel Museu de la Pauma del Mas de Barberans dins dels Campus d’Estiu de la Generalitat. Es tracta de quatre tallers que s’impartiran des del dilluns 29 de juliol fins al dijous 1 d’agost, dos dedicats a la fusta de castanyer i dos més al vímet.

L’artesania del castanyer és endèmica de la zona del País Basc i Galícia, per això els encarregats d’impartir els tallers són l’artesana basca Beatriz Unzueta, que mostrarà la part més innovadora d’aquest ofici artesanal i ensenyarà com elaborar una bossa per a tecnologia molt adequada com a funda per a portàtil. Per la seua banda, Lluís Grau, artesà català establert a Galícia,  ensenyarà com fer un cistell típic de la zona de Lemos amb fusta de castanyer.

El segon material present al Fibres Campus d’enguany és el vímet i els inscrits als tallers programats podran veure com es treballa a d’altres parts del món. Concretament, l’artesana belga Lieve Lieckens, mostrarà com fer un cistell tradicional belga; mentre que l’artesana holandesa Jette Mellgren s’encarregarà de la vessant més innovadora de la planta del vímet fent servir també l’escorça per crear peces contemporànies en dos i tres dimensions.

2019-07-11T10:39:50+00:00