Ens sumem al crit del Rihihiu

L’artesania de la pauma ha estat ben present a la primera edició del Festival Rihihiu al Mas de Barberans. Aquest certamen nascut a Santa Bàrbara el 2021 va tenir la seua rèplica masovera el passat mes de juliol, i entre les activitats que s’hi van programar, n’hi havia tres vinculades a la tradició artesana. La primera el col·loqui El gest i les noves formes d’art, una trobada per compartir pensament i trencar la barrera mental entre creació artística i artesania en què van intervenir Oriol Escursell de la companyia de circ Nilak; Iris Muñoz, fotògrafa; Anna Vizcarro, dissenyadora; i Simone Simons, artista sonora i artesana. La segona, l’espectacle de circ Espera, en què diversos objectes, majoritàriament de pauma, formaven part de l’escenografia. I finalment, l’exposició fotogràfica El crit del Rihihiu, d’Iris Muñoz, que va fotografiar diverses persones que van viure directa o indirectament el crit del Rihihiu vestint o sostenint també objectes de pauma.

Impulsat per les creadores i activistes Anna Zaera i Zoraida Roselló, el Rihihiu inclou música, dansa, teatre i performances, i té la voluntat de reflexionar sobre el patrimoni rural i paisatgístic des d’una perspectiva de gènere. L’objectiu és promoure la dissidència i l’experimentació, i canviar la mirada esbiaixada cap al món rural, i posar èmfasi en l’empoderament de la dona en el món agrícola. Recentment, ha estat guardonat com a projecte revelació als Premis de Gestió Cultural 2023.

2023-10-26T12:00:59+00:00