Faules de fibres en format videocreació

Moneders de pauma que fan el paper de cargols. Simbolitzen la lentitud, la perdurabilitat de les coses ben fetes en oposició a l’obsolescència programada; sandàlies del projecte Lo Rogle que fan de conills joves que proposen canvis però fonamentats en l’experiència; o cabassos de diferents mides que aquí són porcs senglars que advoquen pel treball col·lectiu i l’essència de compartir. Aquests són alguns dels protagonistes de Faules de fibres, la videocreació pensada i realitzada per la professora de l’Escola d’Art i Disseny d’Amposta, Sefa Villalbí;  i el director d’animació i efectes visuals, Jaume Moya, en el marc del cicle Ebre, Art & Patrimoni, impulsat pel Consorci del Museu de les Terres de l’Ebre i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través del programa SAM – Museu de Suport Territorial.

L’actual situació de pandèmia ha fet reinventar aquest cicle i adaptar-lo al format de la videocreació. Així els diferents museus i centres d’interpretació que han participat en aquesta edició han presentat creacions audiovisuals pensades per apropar el seu patrimoni d’una manera creativa i atractiva al públic. En el cas del Museu de la Pauma la videocreació de Villalbí i Moya ha adoptat la forma de faula protagonitzada per animals que en realitat són peces del fons museístic del Museu de la Pauma.

Faules de fibres es va presentar el 12d’agost al Museu de la Pauma i a banda de mostrar diversos objectes del fons museístic també projecta els valors intrínsecs del Museu: respecte per l’entorn, perseverança, experimentació, tradició, saviesa, intercanvi,… El podeu veure en aquest enllaç.

2020-10-15T12:00:21+00:00