Pintures rupestres a la llum de la lluna

Amb el bon temps tornen les visites guiades a les pintures rupestres del Cocó de la Gralla. La primera està programada per al proper 28 de març. Aquesta temporada, la majoria de visites guiades van acompanyades d’algun taller familiar relacionat amb la prehistòria, ja sigui elaboració de collarets o de llànties, i sempre que les condicions meteorològiques ho permetin es farà una demostració de com feien el foc els homes prehistòrics. Ara bé, la principal novetat serà la visita nocturna que s’ha programat per al 22 de juny, a les voltes de Sant Joan i coincidint amb la lluna plena. Serà una altra manera de visitar aquestes pintures rupestres.

En total s’han programat vuit visites guiades i aniran acompanyades d’una sèrie de reproduccions de peces de cultura material recuperades en diferents jaciments propers al jaciment. Cal reserva prèvia a la pàgina web de museu.

El conjunt pictòric del Cocó de la Gralla és una mostra de l’art rupestre llevantí. La seva antiguitat es remunta a fa uns 8.000 anys. Les pintures representen dues fileres d’arquers a la carrera cap a l’esquerra, de dues mides diferents, diversos animals i petjades, que formen una possible escena de cacera o ritual. En total, 69 figures integren aquest conjunt excepcional. Es troben dins el parc natural dels Ports i són visitables des del 2017. El Centre de Desenvolupament Rural. Museu de la Pauma és l’encarregat de coordinar les visites.

2024-03-14T15:09:44+00:00