Pobles abandonats i cinema etnogràfic

El Museu de la Pauma s’ha tornat a obrir aquest estiu a un públic més heterogoni i amb interessos que van més enllà de les fibres vegetals. Així entre les activitats programades el mes d’agost destaquen una taula rodona sobre el despoblament rural, i dos projeccions dins la Mostra Internacional de Cinema Etnogràfic: Faula de fibres, de Sefa Villalbí i Jaume Moya, un conte inspirat en objectes fets de pauma;  i Tecniques de fer barraca. Bioconstrucció km0 al Delta de l’Ebre, de Josep Juan Segarra.

Pel que fa a la taula rodona sobre despoblament, coordinada per Bernat Lleixà i integrada dins el programa de Cultura Viva de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de la Generalitat, va comptar amb la participació de de Mari Carme Jiménez, directora de l’Institut Ramon Muntaner (IRMU), que es va encarregar de presentar el projecte Pobles abandonats; de Cinta Farnós, escriptora i membre de la Diàspora Ebrenca, i de dos residents del Mas de Barberans, Ioan Istoc i Joana Royo.

2022-10-20T10:08:23+00:00