Prop de 500 elements catalogats

El Museu de la Pauma de Mas de Barberans continua el procés de catalogació del seu fons. Així aquest 2020 s’ha arribat a la xifra de prop de 500 elements catalogats, distribuïts en 361 registres – cada registre pot contenir més d’una peça-. Entre les peces que s’han registrat aquest 2020, cal destacar els prototips del projecte No tot és pauma, un projecte impulsat pel Museu en col·laboració amb l’escola Teresa Subirats de Mas de Barberans amb l’objectiu d’estendre els valors de l’artesania entre les generacions joves. Una titella, una bola nadalenca o un mòbil són alguns dels objectes elaborats en el marc d’aquest projecte. Altres peces catalogades durant el 2020 han estat les del projecte de Tenyit natural de la pauma, realitzat en col·aboració amb l’artesana Montserrat Catalán.

Aquest procés de catalogació de peces es du a terme al Museu de la Pauma des dels seus inicis, l’any 2009, no obstant això, no va ser fins al 2017 que es va sistematitzar la informació seguint la normativa que demana la Llei de Museus de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu d’homogeneïtzar criteris. Entre les peces catalogades hi ha les que provenen del certamen internacional de les fibres vegetals o les que es van crear durant el projecte d’artesania i disseny Lo Rogle.

2021-01-12T14:04:05+00:00