Quan el públic es fa seu el llatar

Un total de 139 persones han participat aquest any en els tallers A llatar! que imparteixen els divendres les artesanes del Museu de la Pauma. Aquests tallers es van posar en marxa el gener del 2020 amb  el doble objectiu d’apropar el Museu al públic del territori i a l’hora ajudar a la transmissió de l’ofici de la pauma.

Els participants poden fer un tast de l’experiència i aprendre la tècnica de com es teixeix la pauma o bé participar en més d’una sessió i d’aquesta manera poder confeccionar peces més complexes i que requereixen més temps. Així aquest any hi hagut molts repetidors que han realitzat tota mena de peces. En trobem de tradicionals com cistells, paneres o aigüeres; de disseny com bosses de mà o objectes de decoració  i també elements nadalencs. En les imatges que il·lustren aquesta notícia podeu veure els objectes que ens han compartit.

Pel que fa a la procedència dels participants són majoritàriament públic local, de les comarques del Baix Ebre i Montsià, però també s’hi han apuntat usuaris de l’Alt i Baix Maestrat, del Tarragonès, Baix Camp i Conca de Barberà, del Gironès i persones estrangeres que tenen segona residència a les Terres de l’Ebre (Holanda, Suïssa i França).

Els tallers A llatar! es fan normalment el primer i darrer divendres del mes, de 16:00 a 19:00 hores i costen 15 euros. Una mateixa persona es pot inscriure a un màxim de set tallers.

2023-12-18T12:52:48+00:00