Reverter i Simons trenquen els límits de l’espart

La dissenyadora Pepa Reverter i l’artesana Simone Simons s’han trobat al Museu de la Pauma del Mas de Barberans per compartir experiències i coneixements, amb el clar objectiu de trencar esquemes i explorar les possibilitats de l’espart més enllà dels objectes que tradicionalment s’han elaborat utilitzant aquesta fibra com a matèria prima. Aquesta trobada ha estat la primera sessió del projecte Tàndem artesania/disseny. Visions singulars, un projecte impulsat pel Museu de la Pauma amb la idea d’estretir vincles entre artesania i disseny i donar eines noves a aquelles persones i professionals que treballen en l’àmbit de l’artesania, les fibres vegetals o el disseny, entre altres. “Un cap de setmana és molt poc temps, però ha estat una experiència realment enriquidora”, explica Pepa Reverter, qui porta ja temps treballant amb artesans. “Són els que coneixen les tècniques, per això és tant important que treballem junts. Ens necessitem”, apunta. La clau per a Reverter és crear productes amb valor afegit i en saber utilitzar la matèria prima d’una altra manera.

Això és el que van fer en aquesta primera experiència tàndem que va tenir lloc els dies 29, 30 i 31 de gener. Divendres, va haver una presentació als estudiants de l’Escola d’Art i Disseny d’Amposta (Esardi), en què Simons i Reverter, que mai han treballat juntes, van donar a conèixer els seus treballs i inquietuds i van posar de manifest que l’ús de les fibres en la creació de producte cada vegada està més present. Dissabte i diumenge es va desenvolupar el taller pràctic amb els 12 alumnes inscrits i es van desenvolupar algunes peces. L’espart és una fibra vegetal amb moltes possibilitats, però és complicat treballar-la aïlladament, per això bona part de la feina va ser indagar com combina amb altres materials.

Foto de família amb les persones que van participar a aquesta primera sessió del projecte Tàndem.

El proper tàndem el conformaran el dissenyador Curro Claret i l’artesà Joan Farré. Tindrà lloc els dies 29, 30 i 31 de març. Serà una ràpida aproximació al vímet i a les seues potencialitats tant des del punt de vista del material com del disseny. Per fer-ho primer s’observarà la presència del vímet en els objectes i materials amb què convivim diàriament i a partir d’aquí es testarà com es relaciona el material amb els elements més propers al nostre cos. La dinàmica serà la mateixa. Primer hi haurà una presentació a Esardi, divendres; i dissabte i diumenge és desenvoluparà el taller al Museu de la Pauma.

El projecte Tàndem artesania/disseny. Visions singulars forma part del programa Treball a les 7 comarques del Servei d’Ocupació de Catalunya  i va dirigit a professionals i estudiants del món del disseny, l’interiorisme, l’artesania i l’educació. Es tracta d’una iniciativa del Museu de la Pauma que compta amb la col·laboració d’ESARDI i de l’Agència de Desenvolupament del Consell Comarcal del Montsià.

Fotos: Joan M. Ventura

2019-03-26T13:20:03+00:00