Rocam i Sant Antoni a la quinzena cultural

Durant la primera quinzena d’agost el Centre de Desenvolupament Rural. Museu de la Pauma del Mas de Barberans impulsa nombroses activitats per apropar-se encara més a la gent del poble. Hi ha presentacions, exposicions i activitats diverses algunes de les quals estan relacionades amb el Racó dels Artesans, però moltes altres no. Es tracta de la Quinzena Cultural i hi haurà, entre altres, l’activitat Rocam, un espai cinegètic, un espai de pastors, un espai de…, l’11 d’agost. Una presentació inspirada en l’exposició fotogràfica Rocam, a càrrec del seu autor, Joan Maria Ventura. A partir de les fotografies d’aquesta exposició i moltes altres, l’autor farà la presentació d’un paisatge en què la població s’hi reconeix, un paisatge viscut per a molts:  caçadors, pastors, pagesos, excursionistes…. Tots ells parlaran a partir de les fotografies d’aquest espai escarpat i agrest però carregat d’històries. Aquesta activitat s’inclou dins de la dotzena edició de Tallers i Jornades de Memòria Oral del Departament de Cultura.

També cal destacar la conferència que impartirà el responsable del grup ArchaeChemis del Departament de Química Analítica de la Universitat de València i investigador Marie Curie per la Universitat de York (UK), Gianni Gallello, sobre la utilització dels raigs X en l’anàlisi de les pintures rupestres del Cocó de la Gralla. Serà el 12 d’agost. Una altra conferència destacable és la que, dins el programa Cultura Viva, oferirà Salvador Palomar sobre la festa de Sant Antoni als Països Catalans, un tema que al Mas de Barberans té un interès rellevant després que des del 2008 s’hagi recuperat com a Festa Major d’Hivern. Serà el 13 d’agost.

En aquesta quinzena cultural no hi poden faltar les presentacions de llibres. Així el 5 d’agost es presentarà el conte Històries a cabassos, de Núria Ibáñez dins la col·lecció El Montsià de Bàrbara i Jaume. I, el 14 d’agost,  Diccionari del vi del beure. Paraules d’un món dinàmic i canviant, a càrrec de Joan Maria Romaní Olivé.

A banda, de les exposicions del Certamen Internacional de les Fibres Vegetals i la de Beatriz Unzueta, durant la quinzena cultural es podrà visitar també la mostra Els verds del Montsià, de Núria Casanellas. La inauguració, el 9 d’agost, es complementarà amb una lectura de poesies del recull Montsià, a càrrec d’Hèctor Galvany.

Finalment, després de l’activitat frenètica del Racó dels Artesans, els dies 6,7 I 8 d’agost, les artesanes d’Art Pauma impartiran un taller de llatar i ensenyaran com folrar un decantador de vi. Usos nous per a una activitat tradicional.

Foto: Mariano Cebolla

2019-07-11T10:42:38+00:00