“Rocam” o la fotogènia de les muntanyes

Escarpades, agrestes, colpidores, esventades, arrodonides, foradades i d’una gran bellesa pètria. Les muntanyes tenen la seua particular fotogènia i no tots els objectius la saben captar. Aquest és precisament el repte que ha assolit Joan Maria Ventura Cardona (Mas de Barberans, 1961) en Rocam, una exposició de 26 fotografies que copsen la bellesa dels principals cims i serralades del terme municipal del Mas de Barberans: L’Airosa, Lo Flaret, l’Home i la Dona, Lo Pinell, La Carrovera, lo Forat de la Vella… són alguns dels indrets captats pel seu objectiu, amb la particularitat que tots es troben a la falda de la serralada que marca el límit del terme municipal des de Roquetes fins a la Sénia.

Joan Maria Ventura ha retratat aquestes formes esculpides per la natura des d’un punt de vista molt personal, emfatitzant el caràcter rocós i agrest del territori. Així, es recrea en la contemplació de les formes capricioses d’unes escultures naturals d’una bellesa simple i nua, on de vegades s’hi poden distingir arbres o altres elements vegetals aïllats. Són imatges que mostren amb simplicitat detalls singulars d’un paisatge on és fàcil que la vista es dispersi, i on també hi estan presents els núvols, la lluna i la pluja, que “de manera fortuïta i efímera, van contribuir a enriquir la història intrínseca de la pròpia imatge”, diu l’autor.

L’exposició s’inaugurarà el proper 21 d’abril, coincidint amb les Festes Majors del Mas de Barberans, i es podrà visitar fins al 22 de juliol, i des de l’1 d’octubre fins al 23 de juliol de 2020.

Joan Maria Ventura és fotògraf autodidacta que des del 2010 col·labora amb el Museu de la Pauma. Té fotografies publicades a la Revista d’Etnologia de Catalunya, Frontissa, Caramella, Cingles, FavariumMemòria Viva.

Foto: Joan M. Ventura Cardona.

2019-03-26T13:20:59+00:00