La col·lecció del Museu continua creixent

La col·lecció permanent del Museu de la Pauma continua incorporant noves peces. Així aquest 2023 s’han reprès les tasques d’inventari i catalogació i s’han registrat 57 nous objectes que o bé han estat donats o bé han format part d’exposicions o projectes del Museu durant els dos últims anys, 2022 i 2023. Concretament, les peces que s’han afegit al fons museístic durant aquest temps són, entre altres, el conjunt de peces de gràfica publicitària de l’exposició Punt d’inflexió” produïda amb l’Escola d’art i disseny ESARDI d’Amposta, les peces de la instal·lació mural El so als ulls de l’artista Marta Ricart i quatre peces que van formar part de l’exposició de producció pròpia Elogi a la cistelleria, del 2021.

També s’han afegit a  la col·lecció diverses peces realitzades als tallers del Museu durant aquest any i que permeten apreciar la riquesa del treball amb les fibres vegetals. En total, el fons del Museu de la Pauma consta actualment de 598 peces distribuïdes en 398 registres de base de dades, ja sigui en fitxes individuals o en fitxes de grup, que contenen més d’una peça. Aquestes peces estan desades a la reserva del museu, ja sigui en compactes  o en caixes especials d’emmagatzematge, seguint un sistema numèric que les fa fàcilment localitzables. Cal explicar que per manca d’espai disponible, la política d’adquisicions del Museu és molt restrictiva.

Les tasques d’inventari i catalogació han estat dutes a terme per la documentalista Eva Garcia Lleixà i coordinades per la tècnica del Museu de la Pauma Pepa Subirats Rosiñol.

2023-12-18T12:54:53+00:00