Compartim Spirales en versió catàleg

Spirales, el projecte expositiu dels cistellers francesos Corentin Laval i Karen Gossart que des de finals del 2023 es pot visitar al Museu de la Pauma, ja té el seu catàleg. S’hi podran trobar tots els textos de l’exposició així com les fotos i una breu explicació de les diferents obres exposades.

La mostra ha estat produïda pel Museu de la Pauma i inclou una trentena de peces, moltes de les quals creades a quatre mans per Laval i Gossart. El denominador comú és l’ús del vímet com a matèria primera amb la tècnica del bouyricou o teixit en espiral, una tècnica que Laval va aprendre d’un artesà de la zona del Périgord, al sud-oest de França, fa més de quinze anys. Es tracta d’una tècnica ancestral de trenat continu que tots dos artistes han portat al terreny contemporani i que duen molts anys treballant-hi per crear tot tipus de peces i objectes que fusionen artesania i art contemporani.

Com l’exposició, el catàleg també explica el projecte que els dos cistellers francesos van impulsar el 2012 a França: L’oseraie de l’île, una finca situada a la vall del Garona, on des de fa més de 300 anys es conrea vímet vinculat al conreu vitivinícola de Bourdeus, Sauternes i Graves. En aquesta finca conreen més d’una vintena d’espècies de vímet el que els permet experimentar amb diferents colors i textures en funció del que vulguin aconseguir.

El disseny ha anat a càrrec de Carme Pons. Us el podeu descarregar clicant als següents enllaços:  versió en català i  versió en castellà.

2024-03-14T15:07:46+00:00